På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Bedre samarbejde - mere værdi

Hvert år bruger staten næsten 4 mia. kroner på konsulentydelser, og branchen ønsker at bidrage til en øget værdiskabelse for pengene.

Managementkonsulenternes ambition er at skabe mere værdi for kunderne – herunder dem i den offentlige sektor.

- Der bruges mange statslige kroner på konsulentydelser. Det er vigtigt for konsulentbranchen at samfundet får fuld valuta for pengene, siger Henriette Søltoft, branchedirektør i DI Managementrådgiverne.

I forbindelse med MR-dagen har MR sammen med medlemmer fra nogle af landets største konsulenthuse gennemført en undersøgelse af, hvordan potentialet for et endnu større udbytte af statens brug af konsulentydelser kan realiseres.

Resultaterne blev offentliggjort på ved MR-dagen i går af styregruppen bag projektet, der bl.a. tæller Copenhagen Economics, Deloitte, Implement, Mannaz og Valcon.

Analysen blev også i forbindelse med MR-dagen i går omtalt i Altinget.

Fire AMBITIONER for mere værdi

Undersøgelsen er gennemført i dialog med Moderniseringsstyrelsen og de største købere af konsulentydelser som Skat og Undervisningsministiet.

På baggrund af undersøgelsen og de tre temaer for forbedring har branchen opstillet FIRE AMBITIONER for, hvordan processen og samspillet i forbindelse med køb af konsulentydelser bliver bedre.
AMBITIONERNE retter sig både mod konsulentbranchen og de statslige kunder.

Læs hele analysen i publikationen Bedre samarbejde - mere værdi.

De fire AMBITIONER er:

 

Kontakt:
Kontakt image
Branchedirektør
Tlf: +45 3377 3654
Mobil: +45 2088 3919
E-mail: hesdi.dk
PUBLICERET: 20-04-2018 OPDATERET: 23-04-2018