På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Fremtidens medarbejdere

Modelfoto

Sådan tiltrækker rådgiverbranchen landets dygtigste medarbejdere.

Rådgiverbranchen er karakteriseret ved en højtuddannet og forventningsfuld medarbejderskare, som stiller høje krav til deres arbejdssted.

De unge talenter og erfarne specialister har det tilfælles, at de ønsker et arbejde, som styrker deres faglige og personlige udvikling. En nødvendig forudsætning for at rådgiverbranchen kan tiltrække de skarpe hoveder er derfor, at arbejdsstedet kan indhente opgaver med tilstrækkelige faglige og indholdsmæssige udfordringer.

Men kampen om de dygtigste medarbejdere er hård. Så hvordan tiltrækker branchen sin andel af de kommende talenter, og hvordan fastholdes de? Hvordan får rådgivervirksomhederne det bedste afkast af medarbejdernes dygtighed og talent?

DI Rådgiverne og Managementrådgiverne har gennem en række arrangementer og konferencer for topledere i rådgiverbranchen forsøgt at besvare disse spørgsmål. Hovedkonklusionerne er samlet i en artikel under overskrifterne:

Videnmedarbejdere vil udvikles gennem opgaverne
Videnmedarbejdere skal kunne se ”trappen”
Udvikling er et delt ansvar
Pointerne illustreres desuden gennem en række cases.

Artikel er blevet splittet op til tre webartikler, som du finder via menupanelet i venstre side.